Εκπαιδευτές

  • Ευαγγελία Παπαλόη

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα:

Η Ευαγγελία Παπαλόη είναι Διδάκτωρ του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης/Κοινωνικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Toulouse II- Jean Jaurès. Είναι μέλος ΣΕΠ στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και εξωτερικός συνεργάτης στο Παν/μιο Πελοποννήσου, Θεσσαλίας & Δυτ. Μακεδονίας, ενώ τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της κινούνται στο χώρο της Εκπαιδευτικής Ηγεσίας & Διοίκησης, της Οργανωσιακής Συμπεριφοράς και Επιρροής, της Λήψης Αποφάσεων, κλπ. Έχει συνεργαστεί και διδάξει επί σειρά ετών σε ΑΕΙ (Εθνικό & Καποδιστριακό Παν/μιο, Παν/μιο Μακεδονίας, Παν/μιο Θεσσαλίας, Παν/μιο Αιγαίου, κ.λπ.), συνεργάζεται ως ερευνήτρια και εκπαιδεύτρια με το ΕΚΔΔΑ και άλλους δημόσιους φορείς και οργανισμούς, έχει παραδώσει σεμινάρια σε Πανεπιστήμια του Εξωτερικού (Βέλγιο, Τουρκία), συμμετείχε σε Οριζόντια Ομάδα στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (α’ εξάμηνο 2014) και ήταν εμπειρογνώμων & αξιολογήτρια ευρωπαϊκών προγραμμάτων στο ΙΚΥ. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά, έχει επιμεληθεί ή συμμετάσχει με συγγραφή κεφαλαίων σε 4 συλλογικούς τόμους – ο ένας εκ των οποίων από το Πανεπιστήμιο του Cambridge- έχει συγγράψει 2 βιβλία, εκπαιδευτικό υλικό για το ΕΑΠ, έχει συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκά Ερευνητικά Προγράμματα και Συνέδρια και είναι reviewer στο Academy of Management Conference για τα θεματικά πεδία Organizational Behavior (OB) & Organizational Decision & Change (ODC) και είναι στο editorial board του BEL Journal (Business, Ethics Leadership).

Συναφείς δημοσιεύσεις (ενδεικτικές)

Karakatsani, D., Papaloi, E. (2018). School Learning Architecture for active citizenship and social justice based on organizational meaningfulness, In Palaiologou, N. & Zembylas, M., (Eds.) Human Rights and Citizenship Education: an intercultural and international perspective, Cambridge Scholars

Georgolopoulos, V., Papaloi, E., Loukorou, K. (2018). Servant Leadership as a Predictive Factor of Teachers’ Job Satisfaction. European Journal of Education, Vol. 1 No 2 (2018), ISSN 2601-8616 (print) ISSN 2601-8624 (online)

Lazaridou, A., Papaloi, E. (2018). Organizational Responsibility and Ethical Decisions of Educational Leaders in Greece: Challenges and Perspectives in a Global Context, Forum 6: International Perspectives on Organization and Responsibility, University of Upper Austria, Linz, 1-2 Mars, 2018

Papaloi, E. (2017). Leadership for Social Justice as an Antidote to Social Pathogenesis, Business Ethics and Leadership, bel.1(3).10-19.2017

Παπαλόη Ε, Μπουραντάς, Δ. (2012). Η φρόνηση των διευθυντικών στελεχών στον χώρο της εκπαίδευσης ως θεμελιώδης προϋπόθεση για την ανανέωση των εκπαιδευτικών & διοικητικών πρακτικών, στο Δ. Καρακατσάνη, Γ. Παπαδιαμαντάκη (επιμ.), Σύγχρονα Ζητήματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής: Αναζητώντας το «Νέο Σχολείο», εκδόσεις Επίκεντρο.

  • Δώρα Κατσαμώρη

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα:

Η Δώρα Κατσαμώρη είναι Διδάκτωρ του Τμήματος Κοινωνικής & Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στον τομέα της Εκπαίδευσης για την Ιδιότητα του Πολίτη και τις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, την εκπαίδευση στις φυλακές, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, καθώς και την εκπαίδευση ενηλίκων. Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων και έχει συνεργαστεί με το ΙΝΕΔΙΒΙΜ ως εκπαιδεύτρια. Διαθέτει μακρόχρονη εμπειρία ως ερευνήτρια και διαχειρίστρια προγραμμάτων μέσα από τη συμμετοχή της σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα (Erasmus+, Horizon2020 & EEA grants) και είναι μέλος ευρωπαϊκών δικτύων [Democracy and Human Rights Education in Europe (DARE) Network, ALL=In Network. Citizenship Learning for Inclusion and Diversity (NECE, Federal Agency of Civic Education, καθώς και του Education on Europe (Focus Group)(funded by Robert Bosch Stiftung)]. Συμμετέχει επίσης ως εθνική συντονίστρια στο πρόγραμμα με τίτλο ‘Σχολεία για Όλους – Συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στα ελληνικά σχολεία’, το οποίο υλοποιείται από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Wergeland σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΕΕΑ Grants).

Συναφείς δημοσιεύσεις (ενδεικτικές)

STEPS -Survival Toolkit for EDC in Post-factual Societies (contributor of the Greek perspective), DARE Blue Line Edition (2018)

Karakatsani, D. & Katsamori, T. (2016), Citizenship learning in prison education: Student and teacher views from Greece. In “Beyond Us versus Them: Citizenship education with hard to reach learners in Europe.” M. Kakos, C. Müller-Hofstede and A. Ross (eds), pp113-133, Bonn:bpb

Katsamori, T. & Karakatsani, D., Informal Learning in prison education. The example of Second Chance Schools in Prison in Greece. In Proceedings of the Informal and the Formal in Times of Crisis: Ethnographic Insights, Corinth/Greece, 7-9/07/2017

Katsamori, T, The role of citizenship education in prison. In Proceedings of the 5th International Seminar: Political & Economic self-constitution: Citizenship Identity and Education, Corinth/Greece, 26/05/2017

Katsamori, T. & Karakatsani, D, Second Chance Schools in Prison. Perceptions of citizenship education in Educational Settings for Second Chance in Education and Life. In Proceedings of the Cicea Conference 2016, Madrid/Spain, 16-18/06/2016.

  • Παναγιώτα Φραγκουλίδου

Σύντομο βιογραφικό:

Η Παναγιώτα Φραγκουλίδου είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο ΠΑΝΤΕΙΟ Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στην ειδίκευση «Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας» και στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο στην ειδίκευση «Σπουδές στην Εκπαίδευση». Συνεργάστηκε από το 1995-1999 με τη Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης, ως κοινωνιολόγος σε Προγράμματα Παλιννοστούντων, προσφέροντας συνοδευτικές υπηρεσίες στήριξης. Υπηρετεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 2001 στην οποία διατέλεσε από το 2009-2011 Υπεύθυνη Γραφείου Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑ.ΣΕΠ) του 2ου Γυμνασίου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού. Έχει εκπονήσει ή και συμμετάσχει σε 20 Προγράμματα: Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Teachers4Europe:Setting an Agora for Democratic Culture», «Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου»-EPAS», Πρόγραμμα «Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: Εκπαιδευτικές γέφυρες…», «Διαπολιτισμική, Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή στην εφηβεία», Διαπολιτισμικό Πρόγραμμα «Σου μιλώ για μένα, Μίλα μου για σένα», Πρόγραμμα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα «Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος», Πρόγραμμα Ψυχοκοινωνικής Ανάπτυξης και Ενεργητικής Μάθησης: «Ο Εαυτός μου και οι Άλλοι» και «Η ταυτότητά μου», κ.ά. Έχει δημοσιεύσεις σε συλλογικούς τόμους, σε ελληνικά επιστημονικά περιοδικά με σύστημα κριτών, σε πρακτικά συνεδρίων και έχει ανακοινώσεις σε συνέδρια εσωτερικού και διεθνή.

Συναφείς δημοσιεύσεις (ενδεικτικές)

Ζαφειροπούλου, Ε, Φραγκουλίδου, Π. (2016). «Συνεργασία ανάμεσα στην οικογένεια και το διαπολιτισμικό σχολείο». Στο: (επιμ.) Π. Κυπριανός, J.P Pourtois, Οικογένεια, Σχολείο, Τοπικές Κοινωνίες. Opportuna, σελ. 421-436.

Φραγκουλίδου, Π. & Καρακατσάνη, Δ. (2020). Η κοινωνική και πολιτική διαπαιδαγώγηση μέσα από τα Αναλυτικά Προγράμματα των Κοινωνικών Επιστημών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (1982-2004). Στο: (επιμ.) Δ. Καρακατσάνη-Β. Πλιόγκου, Σύγχρονες τάσεις στην Παιδαγωγική Θεωρία και Πρακτική. Δημοκρατία-Πολιτειότητα – Ετερογένεια. Εκδόσεις Gutenberg, σελ. 264-285

Φραγκουλίδου, Π., (2009). «Οικογένεια και διαπολιτισμική Εκπαίδευση». Στο: (επιμ.) Ν. Παπαχριστόπουλος και Κ. Σαμαρτζή, Οικογένεια και νέες μορφές γονεϊκότητας. Opportuna, σελ. 1095-1104.

Φραγκουλίδου, Π. (2010) «Σύγχρονη Νοσηλευτική Φροντίδα σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον», στο: (επιμ.) Ζυγά Σ., «Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη». Εκδόσεις ΒΗΤΑ, σελ. 74-86.

Φραγκουλίδου, Π. (2014). «Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον και εισαγωγή καινοτομιών: Η περίπτωση της Ελλάδας». Πρακτικά 3ο Διεθνές Συνεδρίου (με κριτές): «Διοίκηση της Εκπαίδευσης και Διαπολιτισμική Πραγματικότητα», ΚΕΔΕΚ, Πάτρα: 25-27 Νοεμβρίου 2011. σελ. 258-270, ISBN: 978-960-8206-86-1.

Φραγκουλίδου, Π. (2014). «Η εκπαιδευτική πολιτική διαχείρισης της ετερότητας: Το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας της διαπολιτισμικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα». Πρακτικά 16ου Διεθνούς Συνεδρίου: «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης, Διαπολιτισμικότητα και τα ελληνικά ως ξένη γλώσσα». ΚΕΔΕΚ του Π.Τ.Δ.Ε., Πάτρα, 28-30 Ιουνίου 2013. Τόμος Ι, σελ. 154-171, ISBN: 978-960-8206-80-9.

Φραγκουλίδου, Π. (2014). «Ανίχνευση χαρακτηριστικών Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στο 2ο Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού». Πρακτικά 15ου Διεθνούς Συνεδρίου (με κριτές): «Διαπολιτισμικότητα, Διοίκηση της Εκπαίδευσης, Οικονομική Κρίση στην Κοινωνία, το Σχολείο, την Οικογένεια και τα Ελληνικά ως Ξένη Γλώσσα», ΚΕΔΕΚ του Π.Τ.Δ.Ε., Πάτρα: 23-25 Νοεμβρίου 2012. Τόμος ΙΙ, σελ. 337-348, ISBN 978-960-8206-78-6.

  • Βασιλική Πλιόγκου

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα:

Η Βασιλική Πλιόγκου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με γνωστικό αντικείμενο «Παιδαγωγική και Εφαρμογές στην Εκπαίδευση». Έχει λάβει Πτυχίο Παιδαγωγικής από το Πανεπιστήμιο Πατρών, έχοντας ολοκληρώσει τις βασικές σπουδές της, με υποτροφία του ΙΚΥ, στο Πανεπιστήμιο της Γάνδης στα «Δικαιώματα Παιδιών». Κατέχει δύο Μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης στις Επιστήμες Εκπαίδευσης και Αγωγής από τα Πανεπιστήμια Λονδίνου, Αθηνών και Δ. Μακεδονίας και αντίστοιχο Διδακτορικό Δίπλωμα από την Παιδαγωγική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Επί σειρά ετών έχει συνεργαστεί ως διδάσκουσα και ερευνήτρια με το ΑΠΘ, ΔΠΘ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και συνεχίζει να συνεργάζεται με το ΕΑΠ, την ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης και το Πανεπιστήμιο Frederick της Κύπρου. Την τελευταία δεκαετία ήταν ακαδημαϊκά υπεύθυνη του Τομέα Παιδαγωγικής του Μητροπολιτικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το University of East London. Η προϋπηρεσία της σημειώνεται προ διδακτορικού από το 1995-2008 με συμμετοχή της σε διδακτικά και ερευνητικά προγράμματα, μετά το διδακτορικό από το 2008 μέχρι σήμερα με αυτοδύναμη διδασκαλία μαθημάτων σε προπτυχιακά/μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και με συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα. Από το 2012, είναι μέλος του Μητρώου Κύριου Διδακτικού Προσωπικού και εμπειρογνώμονας του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης. Είναι κριτής σε 14 ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά. Οι 100 και πλέον ανακοινώσεις της σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, και οι 90 και πλέον δημοσιεύσεις της σε συλλογικούς τόμους, σε έγκριτα ελληνικά και διεθνή περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων με κριτές, καθώς και η συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού, εστιάζουν στα εξής θέματα: εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα, παιδική ηλικία και δικαιώματα παιδιών, πολιτειότητα, σύνδεση οικογένειας-σχολείου, φύλο, κι ακόμη σε εκπαιδευτικές εφαρμογές με τη χρήση ποικίλων παιδαγωγικών εργαλείων σε εκπαιδευτικά πλαίσια τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.

  • ΑΔΑΜ ΑΝΝΑ

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα:

Η Άννα Αδάμ είναι απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ) και κάτοχος του Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών (MSc) Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας του Α.Π.Θ. Είναι Διδάκτωρ (Ph.D.) της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ. με ερευνητικό θέμα συναφή με το πεδίο της Αναπτυξιακής και Σχολικής Ψυχολογίας.

Εξειδικεύεται στη χορήγηση ψυχομετρικών εργαλείων (τεστ νοημοσύνης), καθώς και στην αξιολόγηση παιδιών, εφήβων και νεαρών ενηλίκων με συναισθηματικές διαταραχές και προβλήματα συμπεριφοράς. Διετέλεσε επί δεκαετία Επιστημονική Συνεργάτης της Παιδοψυχιατρικής Υπηρεσίας του Πανεπιστημιακού Γ.Ν. ΑΧΕΠΑ στο πλαίσιο της οποίας εκπονήθηκε η μελέτη της διδακτορικής της διατριβής. Έχει αναλάβει ερευνητικό έργο ως μέλος Επιστημονικού Προσωπικού σε συνεργασία με την Β’ Πανεπιστημιακή Παιδιατρική Κλινική του Α.Π.Θ. μελετώντας τις επιδράσεις χρόνιων νοσημάτων στη γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη παιδιών και εφήβων. Έχει συνεργαστεί συστηματικά, επί δεκαπενταετίας, με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικούς παιδαγωγούς, Σχολικούς Συμβούλους και εκπροσώπους δημόσιων φορέων (Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, ΚΕΣΥ, Συμβουλευτικούς Σταθμούς) στα πλαίσια διεπιστημονικών συνεργασιών. Παράλληλα τα τελευταία χρόνια έχει αναλάβει εκπαιδευτικό έργο σε φορείς εκπαίδευσης με τη μορφή εισηγήσεων σε σεμινάρια, εργαστήρια, καθώς και διδασκαλία μαθημάτων σε δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα (Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης & Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, ΑΣΠΑΙΤΕ) και σε ιδιωτικούς φορείς εκπαίδευσης (τομέας Παιδαγωγικών του Μητροπολιτικού Κολλεγίου σε συνεργασία με το University of East London). Έχει δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά καθώς και συμμετοχές με αναρτημένες ανακοινώσεις σε συνέδρια και ημερίδες

  • Νικολοπούλου Παυλίνα

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα:

Νικολοπούλου Παυλίνα του Αριστοτέλη. Διδάσκουσα του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής- Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (ΕΔΙΠ). Είναι Διδάκτορας της Ιστορίας και Επιστημολογίας των Παιδαγωγικών Ιδεών και έχει εκπονήσει μεταδιδακτορική έρευνα που αφορά στην ιστορία της Παιδαγωγικής κατά την πρώτη μεταπολεμική δεκαετία. Απόφοιτος του Παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ. Συμμετοχή με ανακοινώσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια. Έχει δημοσιεύσει εργασίες της σε συλλογικούς τόμους και περιοδικά με κριτές διεθνή και ελληνικά. Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Ιστορικών της Εκπαίδευσης (ΕΛΕΙΕ), της Εταιρείας Σύγχρονης Ιστορίας και του δικτύου συνεργατικών σχολείων της παιδαγωγικής Freinet. Έχει συμμετάσχει ως επιμορφώτρια σε προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές.